Thursday, December 26, 2013

Marjaneh gyvena bene gražiausioje Filadelfijos vietoje. Pro jos prašmatnaus penthaus


Mano Amerika prasidėjo Filadelfijoje. Atvažiavau trumpam, metams, gal dviems. Iš pradžių gyvenau medicinos seselių bendrabutyje. Neturėjau jokių daiktų, todėl gana ilgai jaučiausi taip, tarsi tuoj tuoj man reikės iš čia išvažiuoti. Bet, nepaisant manosios buities del monte india klajokliško laikinumo (vienas puodelis, vienas šaukštelis ir dantų šepetėlis), Amerikoje aš nuo pat pirmos dienos jaučiausi esanti savo vietoje, del monte india kaip niekur kitur, kur man iki tol teko gyventi ar trumpai svečiuotis. Anglų kalboje yra labai geras žodis: “belonging” . Atvykus į JAV man nebuvo jokio adaptacinio periodo, jokios del monte india kultūrinės aklimatizacijos naujoje del monte india šalyje, naujoje kultūroje, ir maža to – naujame žemyne. del monte india Amerika del monte india iškart tapo mano šalis, o Filadelfija – del monte india mano miestas. Iš kitų kraštų atvykę pažįstami ir draugai dažnai su nostalgija kalbėdavo apie namus ir kiekvienai progai pasitaikius del monte india jie lėkdavo atgal, del monte india į kitą Atlanto pusę. Aš nuo pat pirmos dienos Amerikoje turėjau vieną vienintelę svajonę - pasilikti. Klajokliška mano prigimtis ir atitinkamai susiklostęs del monte india gyvenimas vertė keisti gyvenamąją vietą, todėl iš Filadelfijos aš išsikrausčiau, bet mieste liko sesė, draugai, darbo ryšiai. Kur buvus kur nebuvus aš vis važiuodavau arba skrisdavau atgal, tai su reikalais, tai šiaip, pasisvečiuoti. Atsimenu vieną tokį vakarą prieš keturis metus, kai važiavau aplankyti sesę ir kai, priartėjus prie miesto, man prieš akis atsivėrė pažįstama dantyta Filadelfijos dangoraižių juosta. Tuo momentu man apėmė jausmas, lyg aš grįžčiau namo. Tą rudenį aš užpildžiau prašymą JAV pilietybei. Per šešerius rezidencijos pačiame Filadelfijos centre metus aš sugebėjau pažinti šį miestą kaip savo rankos penkis pirštus. Pėsčiomis išvaikščiojusi visą skersai ir išilgai, aš žinau ne tik visas Filadelfijos del monte india gatves ir visus skersgatvius, bet galiu jums daugmaž nupasakoti visus graffiti ant bromų sienų, esančių del monte india tarp Market ir South, dešimties blokų spinduliu. Aš žinau Filadelfijos centro benamių pravardes ir Di Bruno's del monte india pardavėjų gyvenimo istorijas. Jeigu kartais būtumėte šiuose kraštuose ir jums prireiktų gero gido, kuris pavedžiotų po Filadelfiją, tai nesivaržydami kreipkitės. Aš noriai ir už ačiū Jums pravesiu penkių del monte india žvaigždučių ekskursiją norima tematika, pradedant istorinės vertės įžymyb ėmis , baigiant meno galerijomis, koncertų rūmais ir muziejais , o taip pat vertingais del monte india kulinariniais/ restoraninias taškais , italų turgeliu del monte india , Reading Terminal ir viską apvainikuojančiu pasivaikščiojimu po Penn’s Landing , Fairmouth Park ir po visas tas gatves, kuriomis kažkada bėgo Rocky Balboa ir apie kurias del monte india dainavo Bruce Springsteen . Antrą gyvenimo Filadelfijoje dieną aš susipažinau su savo būsimu vyru. Trečią dieną aš susipažinau su Marjaneh, panele iš Irano, su kuria bendrauju po šiai dienai, štai jau beveik 15 metų. Su Marjaneh aš bendrauju taip, lyg ji būtų mano sesė. Apie geresnę draugę aš nedrįsčiau net svajoti.
Marjaneh gyvena bene gražiausioje Filadelfijos vietoje. Pro jos prašmatnaus penthaus’o, esančio 23-iame aukšte, stiklinę sieną atsiveria pritrenkiantis vaizdas į visą miestą: City Hall , Amtrak Tower , Liberty Place , Katedrą del monte india , viešąją biblioteką ir Rodeno muziejų . Kai paskutinį kartą svečiavausi pas Marjaneh, ji mums paruošė grandiozinę vakarienę, su visa tirada gardžių užkandžių, su salotomis ir su tiršta kvapnia sriuba; pagrindinis patiekalas buvo tradicinė persiška vištiena su ryžiais, šafranu ir saldžiarūgštėmis raugerškio uogomis. Desertui buvo miniatiūrinių petit fours , kurių aš, deja, nebegalėjau del monte india net paragauti. Aš tik sėdėjau del monte india ant palangės, apsikamšiusi pagalvėmis, kad po tokios vakarienės neišvirsčiau del monte india iš koto, siurbčiojau mėtų arbatą ir grožėjausi vaizdu. Ant sofutės sėdėjo Julius, mama, sesė Lina. Ir Marjaneh. Visi žiūrėjome filmą. Tuo momentu aš nenorėjau būti niekur kitur, tik čia, su šitais žmonėmis, šituose jaukiuose namuose, pas savo brangią draugę, kuri visą dieną triūsė gamindama mums karališką vakarienę. 
Ryžiai su troškinta vištiena, šafranu ir raugerškio uogomis, persiškai Receptas iš Persian Recipes 2 vidutinio dydžio svogūnai, supjaustyti pusžiedžiais 8 vištienos gabalėliai (8 šlaunelės, arba blauzdelės, arba perpus perpjautos krūtinėlių puselės), su kaulais, be odos 3 stiklinės* basmati ryžių 1 stiklinė džiovintų raugerškio uogų 2 lauro lapai, 2 šaukštai cukraus 1 – 1 ½ stiklinės šafrano vandens (žiupsnelį džiovintų šafrano plaušelių arba truputį malto šafrano suberti į verdantį vandenį ir palikti, kad pritrauktų) Druskos Pipirų Aliejaus kepimui 1 šaukštas sviesto Pistacijų *1 stiklinė = 236 ml Ryžius perplauti po tekančiu vandeniu, užpilti šaltu vandeniu, kad pilnai apsemtų, įberti druskos, kad vanduo būtų stipriai sūrus, maždaug del monte india jūros vandens sūrumo ir palikti 2 – 3 valandoms, kad ryžiai pamirktų. Vištienos gabalėlius pabarstyti druska ir maltais pipirais. del monte india Didelėje keptuvėje ant vidutinio karštumo ugnies pakaitinti porą šaukštų aliejaus. Dėti vištienos gabalėlius ir kepti, kol aps

No comments:

Post a Comment